חדשות ועדכונים

איך נבדיל בין "אזור הנוחות" ובין "אזור הצייתנות"?

פרופסור אנדי מולינסקי,מומחה לשינוי התנהגותי, מציע בספרו החדש אסטרטגיות חדשות ליציאה מאזור הנוחות. הבעיה לדעתו מתחילה כאשר אזור הנוחות שלנו הוא למעשה אזור הרצייה או הצייתנות שלנו

לרובנו קשה לעשות שינוי. זאת, בין השאר, כי הרגלים ושגרה מצמיחים אותנו ומכניסים וודאות לחיים שלנו. אבל כפי שאנחנו יודעים, הימנעות ממצבים חדשים גם עוצרת את ההתפתחות שלנו.

לטענת מולינסקי, הרבה פעמים אנחנו תקועים במקום שנדמה לנו כמו אזור הנוחות שלנו אבל מה שמחזיק אותנו שם הוא לא ה"נוחות" אלא הרצון לרצות, הרצון להתנהג "כמו שצריך".

כך למשל אנשים שמשקיעים בכיוון מסויים שאמנם לא מעניין אותם אבל כדי להיות "בסדר" עם ההורים, הסביבה או התרבות שלהם הם משקיעים זמן ומשאבים בכיוון שאחר כך כבר קשה להם לצאת ממנו.

תחושה דומה של שחרור אפשר לראות גם אצל אנשים שצריכים להסתגל להתנהגות של תרבות אחרת. במיוחד אלו שחשו כי בתרבות של המדינה שבה גדלו הם נאלצו להחניק את האישיות וההתנהגות שלהם כדי להתאים לנורמות התרבות המקומיות. כשהיו ללא נורמות אלה בתרבות אחרת, הם בסופו של דבר יכלו להיות עצמם..

אבל לא כל יציאה מחוץ לאזור הנוחות מובילה לתחושה מדהימה של גילוי ושחרור. זה קורה כאשר אנחנו מבינים שמה שחשבנו שהוא אזור הנוחות שלנו הוא למעשה האזור המרצה שלנו, איפה שלמדנו להתנהג באופן שהו ציפו מאיתנו (ההורים, הסביבה, התרבות…)

אז איך אפשר לדעת מתי אזור הנוחות הוא למעשה אזור הרצייה או הצייתנות שלנו?

• יש לאתר את אזור המיקוד שלכם, איפה אתם ממקדים את עיקר האנרגיה שלכם. בחנו לעומק דבר אחד ספציפי, בין אם זה משהו שאתם לא מרוצים ממנו או משהו שאתם מתפתחים בו.

• ערכו רשימה מהירה של הערכים שלכם ותחומי העניין שלכם. מה מלהיב אתכם? מה מניע אתכם? מה אתם אוהבים לעשות, ומה הדבר שהייתם הכי רוצים לעשות אם לא היו לכם שום מגבלות?

• השוו בין התשוקות שלכם לפעילות שאתם ממוקדים בה. האם אתם יכולים לראות את הערכים והתשוקות שמניעות אתכם בפעילות הזו? אם כן, אז כנראה שאתם לא רק רוצים לרצות או "להיות בסדר", או לפחות לא לגמרי. אבל אם אתם נאבקים למצוא את עצמכם כל הזמן אז יכול להיות שאתם רק מנסים לרצות וייתכן שזה הזמן לשקול שינוי.

כמובן, יש משימות מסוימות שאנחנו פשוט צריכים לעשות בעבודה ובחיים כדי למלא את התפקידים ותחומי האחריות הרגילים שלנו. ברמה הפרטנית, ציות הוא מרכיב ליבה של עולם העבודה. אבל כאשר ציות משתלט באופן שיטתי על התשוקה האישית שלנו, אז צריך לשאול האם אנחנו חיים את החיים שאנחנו רוצים.

https://hbr.org/2017/01/free-yourself-from-what-you-should-be-doing

 

 

לחברה חדשנית דרושים דילסקטים 

מודעת דרושים מפלה? חברה חדשנית מחפשת אנשים  שיווק יוצאי דופן עם מוח מיוחד, לכן רק דיסלקטים כמו סטיב ג'ובס יכולים לפנות

1000

 

guardian.com/society/2016/feb/11/job-advertisement-uk-thinktank-recruit-dyslexics-only-steve-jobs-garage

  

מנכ"ל מחפש נון קונפורמיסטים

 

ספר חדש בשם "Originals: How Non-Conformists Move the World" שכתב אדם גרנט, פרופסור לניהול ופסיכולוגיה בבית ספר וורטון של אוניברסיטת פנסילבניה, מתאר כיצד המייסד ומנכ"ל במשותף של ברידג'ווטר, ריי דליו, נוקט בשיטות בלתי שגרתיות כדי לטפח את ריבוי הדעות בקרב עובדי הקרן.דליו, שיש שכבר הכתירו אותו בתור "סטיב ג'ובס של ההשקעות", מאמין כי "לאיש אין את הזכות להחזיק בדעה ביקורתית אם הוא אינו משמיע אותה בקול רם בפני אחרים".

 

http://www.themarker.com/wallstreet/1.2839669

 

 

האם המנהיגות הנשית היא העתיד? 

בדו"ח חדש שבו הוערכו הביצועים של למעלה מ-2,500 מנהלים ומנהלות בדרגים שונים בחברות הפועלות בארה"ב קיבלו נשים מנהלות ציון גבוה יותר מגברים מנהלים. ניהול נשי מאופיין בתקשורת וביחס אישי טוב יותר, נשים מגלות מעורבות רגשית גבוהה ואכפתיות ביחס לחברה בהשוואה לגברים ואף מצליחות גם להנחיל לעובדיהן מידת מעורבות ואכפתיות גבוהה יותר. כמו כן, הסיכוי של עובדים לקבל קידום תחת מנהלת אישה הוא גבוה יותר בהשוואה למנהל גבר. 
כפי שאנחנו מעבירות גם בקורסים למנהיגות נשים, המודל של מנהיגות נשית הוא שונה ממנהיגות גברית. נשים מאופיינות בניהול דמוקראטי ומשתף, יחסי אנוש חמים, עבודת צוות בגובה העיניים, העצמה וחיזוק של אנשים מסביבן, דגש על הרגשות של אנשים וקדימות לצרכי החיים. לעומתן, מנהיגות גברית מאופיינת במערכת יחסים ליניארית, הירארכית, ניהול סמכותי ומכוון והשגיות לצד תחרותיות. לאור המחקר הנוכחי נראה כי המנהיגות הנשית מוכיחה את עצמה

Capture

 

כיצד ניתן לקדם נשים ברשויות?

פורום יועצות לקידום מעמד האשה בהשתתפות 17 יועצות מכל רחבי הדרום. המשתתפות דנות בסוגיה לא פשוטה, כיצד ניתן לחולל שינויים חברתיים-פוליטיים משמעותיים ולקדם נשים כאשר הכוח והסמכות של היועצת ברשות העירונית אינם ברורים. על השולחן מסמכי עבודה, בינהם: המדריך לניתוח מגדרי של תקציבי הרשות המקומית ודוח תמונת מצב חברתית של מרכז אדוה, המלווה את פעילות הפורום. הראשים הקטנים המבצבצים בתמונה, מייצגים כל אחד/ת רשות עם איפיונים שונים: משמאל, רינה (מדימונה) כרמלה (חוף אשקלון, בערב כבר היתה שם אזעקה) מזל (קריית גת), שרי (המנחה והמרכזת), אביטל (שער הנגב), עדנה (באר שבע, היוזמת והרוח החיה בפורום) אפשר לשים לב לתנועות הידיים, טובה (נווה מדבר), שרונה (שדות נגב). לא רואים בתמונה את כל החלק האחורי של השולחן, אבל שם היו: תמר (אשקלון), קרן(בני שמעון) , שולה (אופקים) אירית (ערד) ענת ואדוה (רמת נגב), נעמי (נאות חובב פארק אקו תעשייתי), חנאן (רהט), רותי (מיתר) ענת (אשכול). בחלק השני התמקדנו בלמידת עמיתות ואירחנו את יהודית אוליאל , סגנית ראש עיריית שדרות. אם מחברים את המספרים של כל הנשים שיוצגו סביב השולחן מגיעים לכוח עצום.

"נשים פורצות דרך" – סיום קורס

מתוך אתר עיריית הרצליה
7/07/2015

    מה קורה כאשר קבוצה של נשים אינטליגנטיות ומוכשרות נפגשות לאורך שנה? הן הופכות פורצות דרך, בדיוק כפי שמבטיח שם הקורס שהועבר במסגרת מינהל נשים בעיריית הרצליה, על ידי שתי מנחות, שרי ארליך וחמי גלילי חן.

הקורס "לפרוץ דרך" נועד לקדם נשים תושבות העיר ולאפשר להן לגלות את הכוח הרב שטמון בהן על מנת לפרוץ ולחולל שינוי, אישי או מקצועי. הקורס שארך כשנה נבנה בשלושה שלבים ובין הנושאים שנלמדו בקורס: אינטליגנציה רגשית, אמנות השכנוע ועמידה מול קהל, ניהול שינוי, פסיכולוגיה חיובית ועוד.

המשתתפות שהגיעו ממקצועות ומתחומים שונים, בהן מאמנות אישיות, יועצת מס, קוסמטיקאית ואשת מחשבים, עשו במהלך הקורס והחלו כבר לתת ביטוי לכלים ולידע שרכשו בקורס. כפי שאמרה אחת מהן: "לומדים פה כישורי חיים בסיסיים לעבודה, למשפחה ובכלל, להתמצאות של כל אישה במרחב. באופן אישי קיבלתי את האומץ לקום ולהגשים חלום". זהו קורס חובה לכל אישה".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "העצמת נשים היא אחד היעדים החשובים שעיריית הרצליה בראשותי פועלת לקדם. הקורס הזה, יחד עם הסדנאות והשירותים הנוספים שמינהל נשים מציע, מאפשרים לנו להגיע לכך".

סגנית רה"ע ומחזיקת תיק הנשים, איה פרישקולניק, שהשתתפה באחד המפגשים הביעה את הערכתה לדרך שהנשים עברו וציינה: "העצמת נשים הופכת להיות מעשית כאשר משלבים ידע, כלים יחד עם נשים אמיצות שמוכנות לחולל שינוי בעצמן ובסביבתן".

מיתוג חדש לפמיניזם

יותר מדי נשים מאמינות בשויון ובחירה לנשים, למרות זאת הן יהיו גאות לומר "אנחנו לא פמיניסטיות", טוענים במגזין Elle הבריטי. לכן, בגיליון נובמבר הם החליטו למתג מחדש את הפמיניזם. מה קורה כשמתייחסים לקידום זכויות הנשים כמוצר שצריך לנער ממנו אבק ולהפוך אותו ל"קול" שוב? שלושה משרדי פרסום נענו לאתגר

12 ספרי העסקים הטובים של השנה 

Fast Company"  דירגו את 12  ספרי העסקים הטובים של השנה.  לדבריהם ספרים אלו עזרו לנו לא רק לעצב את הדרך בה  עבדנו השנה, אלא  איך  חשבנו ואיזה שיחות ניהלנו. בין הספרים: How Will You Measure Your Life , שנכתב על ידי  קלייטון כריסטנסן מחבר הספר "דילמת החדשן"  קרא עוד ….

חדשנות משבשת   (Disruptive)

קלייטון כריסטנסן (מחבר הספר דילמת החדשן) ומיכאל אוברדורף בוחנים  מדוע חברות מבוססות לא מצליחות להתמודד עם חדשנות משבשת.  לדבריהם הבעיה אינה טמונה בחוסר היכולת של מנהלים בחברות  גדולות לצפות את השינויים המשבשים העתידים, ולא בחוסר במשאבים להתמודד איתם. לרוב החברות הגדולות יש מנהלים מוכשרים, פרוטפליו חזק של מוצרים, ידע טכנולוגי מתקדם וכיסים עמוקים. מה שחסר למנהלים זה ההרגל לחשוב על יכולות הארגון באותה רמה של מפוכחות שהם מתבוננים ביכולות של אנשים פרטיים. קרא עוד ….

      ניהול  יצירתי

המאמר בוחן את הקונספט של מנהלים ומנהיגים כמודל (Role Model) לעידוד יצירתיות של העובדים הכפופים אליהם. בין היתר מציע כותב המאמר למנהלים,  לזום ישיבות מיוחדות להעלאת רעיונות ולחשיבה עליהם, לתת פידבקים לרעיונות חדשים, לקדם רעיונות של העובדים  בארגון כולו , והכי חשוב,  לא לחשוש להודות  בטעויות קרא עוד…

                               ויכוח קריאטיבי

רק לאחרונה חשפו מחקרים חדשים כי  השתתפות בסיעור מוחות יכולה להפעיל חשש נוירולוגי מדחייה וכי קבוצות אינן בהכרח יותר יצירתיות מיחידים. כיום נראה כי סיעור מוחות יכול אפילו להזיק לרעיונות טובים. בחברת העיצוב CONTINUUM  הכלי הסודי של החדשנות הוא  עימות מכוון, או כפי שהם מגדירים זאת  “Argue. Discuss. Argue. Discuss”. קרא עוד…

פרופיל חדשני

ניתן לאפיין ארבעה סוגים של טיפוסים  המובילים חדשנות: מבצעי החדשנות–  בעלי המוטיבציה, המחדשים על בסיס קבוע וחשים אחריות מלאה . לכל סיטואציה הם נכנסים מתוך רצון טבעי לשנות את הסטטוס קוו ולא לשמר אותו צופי החדשנות– קבוצת האנשים הנהנים ומתעניינים בצורה אובססיבית בחדשנות של אחרים. הערך המוסף שלהם  – הידע  הנרחב שלהם בנוגע למגמות בתחום החדשנות מטיפי החדשנות–  אלו הם יוצרי ההשראה  המשפיעים על אחרים להשתמש בחדשנות, תוך שימוש בתקווה  ובחרדה מורי החדשנות– אלו הם המורים המלמדים שיטות וטכניקות מיוחדות לקידום חדשנות. יש לקוות כי הסטודנטים שלהם יהפכו  למבצעי חדשנות קרא עוד…